דיסקונט וכאל יאלצו להיפרד? סמוטריץ' פרסם טיוטת תקנות

    צבי טסלר No Comments on דיסקונט וכאל יאלצו להיפרד? סמוטריץ' פרסם טיוטת תקנות

    שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', הורה להפיץ לשימוע ציבורי טיוטת תקנות המשנות את הגדרת בנק בעל היקף פעילות רחב – כך שקבוצת דיסקונט תצטרך להיפרד מחברת כאל

    צילום: נתי שוחט/פלאש 90     
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במסגרת מדיניותו להגדלת התחרות בשוק הבנקאות והאשראי, הורה שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', להפיץ היום (שני) להערות הציבור טיוטת תקנות לשינוי השיעור בהגדרה של בנק בעל היקף פעילות רחב. במסגרת התקנות מוצע לקבוע ששיעור ההגדרה של בנק בעל היקף פעילות רחב ירד מ-20% ל-10%, צעד שיחייב למעשה את בנק דיסקונט להיפרד מאחזקותיו ב'כאל'. בנוסף, בהתאם לקבוע בחוק, במסגרת התקנות נקבעו התאמות להגנות הינוקא כך שיחולו גם בהפרדת כאל מדיסקונט.

    פרסום טיוטת התקנות לשימוע ציבורי נעשה בעקבות המלצות הוועדה לבחינת התחרות בשוק האשראי לשר האוצר בנושא. יוזכר כי הוועדה המליצה, ברוב קולות, לשר להפעיל את סמכותו לפי חוק ולהוריד את הרף הקבוע בחוק להגדרת "בנק בעל היקף פעילות רחב", באופן שיחייב את בנק דיסקונט להיפרד מאחזקותיו בחברת כאל.

    זאת לאור תוצאות ההפרדות שכבר בוצעו, הערכות להשפעה של ההפרדה הצפויה והעמדה שהגדלת מספר השחקנים בשוק צפויה להשפיע לטובה על התחרות בשוק הבנקאי, באופן משמעותי. הוועדה סברה ששימוש בסמכות השר יגביר את התחרות ויצמצם את הריכוזיות במערכת הבנקאית ובכלל זה בשוק האשראי הצרכני.

    כעת, לאור המלצות הוועדה, מבקש שר האוצר לשמוע את הערות הציבור על הנושא.

    השר יזמן במהלך תקופת השימוע הציבורי גם את נציגי בנק דיסקונט בכדי לשמוע את עמדתם באופן ישיר ובלתי אמצעי, ואז יגבש את החלטתו הסופית לאור להמלצות הוועדה, עמדת הבנק והערות הציבור.



    0 תגובות